Monday 10 February 2014

Alat check gula dalam darah (OneTouch)

ok disebabkan aku ni ada Diabetes Gestasi GDM dan kena pergi klinik ibu anak tiap2 minggu (walaupun 5 minit je dr rumah tp aku tak sangup turun naik tangga 4 tingkat okeh ) jadi aku amik langkah mudah dgn beli alat kesan gula dalam darah.. apa lagi paw duit suami rm200 sebab budget harga tu tengok kawan beli...

apa lagi pergi la farmasi yg dekat dengan rumah aku ni kat pandan indah tu..byk sgt farmasi sampai tak tahu nak pergi mana last2 berhenti kat farmasi Alpha senang nak parking.. masuk2 je tersenyum lebar la mak buyung ni sebab nampak alat yg paling murah.. RM 99 sahaja 1 set.. wah balance duit suami ni byk kot boleh shopping lg pasni..huahahaha...

ini lah dia alat check gula dalam darah yg paling murah ada kat farmasi tu.. 

 dalam kotak ni dah lengkap semua termasuk

  • blood glucose meter & battery
  • lancing device & jarum
  • test strip ( 25 strips )
  • ada case sekali lupa nk amik gambar

untuk alat ni memang aku beli yg murah2 je tak payah nak membazir beli jenama yg mahal sebab funtions dia sama je.. lagipun ada warranty 1 tahun.. tp yg mahalnya bila test strip habis nak beli 1 tu harga rm50++ ...jadi hari tu suami nak test dia punya gula dlm darah pun aku tak bg..hahaha..jimat!! (padahal duit suami jgk)

contoh bacaan aku untuk 2pm... normal alhamdulillah...hehe

owh ye kalau nak tau bacaan gula dalam darah kita tu normal ke tak..boleh tgk jadual kat bawah ni...

bacaan gula dalam darah


No comments:

Post a Comment